Hur ska jag börja…

Lite osäker på hur jag ska formulera mig. Men låt mig summera det så här:

Trasig vad +5kg (tog dryga 3 mån)
Rehab med höftskada som resultat +5kg (tog över 1 år)
Förändrade livsförhållanden +10kg  (fortfarande pågående)

Ja, så ser det ut. De där 76kg när jag gick sönder är nu 95kg. Och trots att jag äntligen är kroppsligt hel så är motivationen i botten. Det råder fortfarande en emotionell storm inom mig som jag hoppas lugnar ned sig när de yttre omständigheter blir permanenta. För när det stormar så lugnar jag mig med en quick sugar fix. Asbra kortsiktigt men för jävligt långsiktigt.

Men jag skriver inte för att det är skit, även fast det är det. Jag skriver för jag närmar mig ett ställningstagande. Det är helt enkelt dags att förändra det som är och hitta tillbaka till det som har fungerat. Så det ska jag göra, och jag tänkte skriva om det.

Jag väger alltså 95kg och har en vilopuls på 70 slag i minutfen. Förhoppningsvis kan jag skriva om några veckor att ”det var då”…

men fram tills dess, mår jag typ så här

1465305_10200671904991504_1692224639_n

3 thoughts on “Hur ska jag börja…

  1. Du har allt du behöver inom dig. Var snäll mot dig själv och tänk på att det viktigaste är inte hur mycket eller vad du gör just nu, utan att du gör något. Hur litet det än kan kännas just nu. Skit i det. Just nu är det som det är. När det vänder är du redan på väg och kan bara öka steglängd och fart. Kram!

  2. Härligt att ha dig tillbaka här. Tror på dig, vet du, det finns ingenting som du inte fixar. Finns här om du vill prata eller bolla! Kramar!

  3. Du har formulerat problemet, alltså har du redan gjort halva jobbet, som det heter. Sedan har du tagit dig hit, till sugartraining, alltså har du gjort första steget, och det enligt kineserna är lika med halva vägen. Och med så mycket gjort och med Johnnys kloka råd tar du dig lätt dit du önskar! Stor kram!

Kommentera

